Cele i oczekiwania stawiane przed uczestnikami kursu gry na gitarze elektrycznej.
Cele:
- doskonalenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- korygowanie postawy oraz układu dłoni podczas gry na gitarze,
- nauka różnych metod strojenia gitary (poziom podstawowy),
- przypomnienie podstawowych informacji o zapisie nutowym oraz wprowadzenie do gitarowego zapisu tabulatorowego (poziom podstawowy), doskonalenie umiejętności czytania zapisu tabulatorowego (poziom średnio-zaawansowany),
- poznanie akordów otwartych, power chords (rockowych) oraz akordów barrè (tzw. „barowych”) – poziom podstawowy, doskonalenie płynności zmieniania ww. akordów (poziom dla średnio-zaawansowanych),
- wprowadzenie do współczesnych technik gitarowych (podciągi, slajdy, młoteczkowanie, flażolety, double stops, wibrato, itp.),
- kształtowanie umiejętności gry na gitarze rytmicznej oraz wprowadzenie elementów gry solowej,
- nauka frazowania (riffy),
- poznanie niektórych legendarnych riffów gitarowych,
- poznanie dodatkowego osprzętu gitarzysty rockowego,
- wprowadzenie do samodzielnej konserwacji i drobnych napraw sprzętu gitarowego.
Oczekiwania:
- własna gitara – warunek konieczny (najlepiej jeśli to będzie gitara elektryczna – tylko na takiej można uzyskać nowoczesne brzmienie z dodatkowymi efektami ekspresyjnym typu sprzężenie, pogłos, itp. W ostateczności może być gitara akustyczna ze strunami stalowymi (struny powlekane metalami kolorowymi uniemożliwiają uzyskanie efektów stosowanych w grze solowej typu podciągnięcia). Oczywiście na gitarze akustycznej nie uzyskamy żadnych efektów elektroakustycznych – patrz wyżej.
Prowadzący zajęcia wychodzi z założenia, że gitary - podobnie jak szczoteczki do zębów - się nie pożycza. Nawet na chwilę.
- krótko obcięte (a nie obgryzione) paznokcie u lewej dłoni (u osób praworęcznych, u leworęcznych - prawej),
- motywacja i zaangażowanie,
- determinacja w przezwyciężeniu bólu opuszków palców występującego u początkujących gitarzystów – z czasem ta przypadłość mija wraz z wykształceniem się na opuszkach grubszej warstwy naskórka,
- zaufanie w stosunku do prowadzącego zajęcia.